Polska Agencja Interaktywna Warszawa

  +48 576 887 237

StartCRM i odetchnij z ulgą!

StartCRM i odetchnij z ulgą!

StartCRM i odetchnij z ulgą!

StartCRM to system, który usprawnia cały proces sprzedażowy, od pierwszego kontaktu z leadem przez realizację zlecenia po końcowe działania marketingowe. Oprogramowanie pomaga uporządkować informacje, poprawić ich przepływ, a tym samym poprawia organizację pracy całego zespołu.

Platforma StartCRM (ang. Customer Relationship Management) skutecznie odciąży zespół od natłoku zadań, które na co dzień spoczywają na całej firmie. Nie jest to co prawda lekarstwo na wszystkie Twoje bolączki, ale na pewno na dużą ich część związaną z komunikacją oraz jakością obsługi klientów. Dlaczego Twoja firma potrzebuje StartCRM? Co zyskasz dzięki systemowi? Jak to działa? W artykule znajdziesz odpowiedzi na te i inne pytania.

StartCRM i odetchnij z ulgą!
Na początku był chaos…

Tak można podsumować pracę z setkami czy tysiącami projektów prowadzonych na raz, używając do tego skrzynki mailowej, telefonu czy notatnika. Pewnie znasz to uczucie, gdy informacje o zleceniach krążą wszędzie, tylko nie tam, gdzie byś się tego spodziewał? Denerwujesz się wtedy, że znowu nie możesz nic znaleźć, a potem tracisz cenne godziny, żeby się zorganizować i ustawić pracę swoich pracowników? Nic dziwnego, firma stale się rozwija, obowiązków przybywa, a Ty nadal jesteś niezastąpiony…

…a potem pojawił się StartCRM.

Na szczęście nie musi tak być. Zawsze możesz zatrudnić dodatkowego pracownika, który pomoże Ci w ogarnięciu tego bałaganu. Możesz również spojrzeć na swoją firmę długoterminowo i zainwestować w StartCRM. Co wtedy zyskasz? Na początku odetchniesz z ulgą, bo wreszcie wszystkie informacje będą w jednym miejscu. Następnie odczujesz spokój. Uporządkowanie danych okaże się proste i nawet przyjemne. Na końcu uśmiechniesz się i stwierdzisz, że tego właśnie potrzebowałeś. Zauważysz znaczną poprawę organizacji pracy całego zespołu, usprawnienie procesu sprzedaży, a tym samym oszczędność czasu i pieniędzy.

Jak działa StartCRM

StartCRM to bardzo proste narzędzie, które już pierwszego dnia spowoduje, że odczujesz ulgę. Produkt jest gotowy do użycia zaraz po instalacji na serwerze oraz konfiguracji przez naszego programistę, zgodnie z Twoimi wytycznymi. Prace polegają głównie na ustawieniu pulpitu, podziału menu na potrzebne w Twojej firmie kategorie oraz ustawieniu odpowiednich raportów.

Aby zobrazować pracę w StartCRM, wyjaśnimy to na przykładzie naszej Agencji Interaktywnej.

StartCRM i odetchnij z ulgą!
Użytkownicy

W Onebrandzie mamy do czynienia z kilkoma grupami użytkowników. Są to: leady, klienci, pracownicy, administratorzy (może być więcej niż jeden). Każda z tych grup, oprócz ostatniej, ma dostęp do innych informacji. Dostępu udziela oczywiście admin wg zapotrzebowania w danym zleceniu.

Oddzielną kategorię stanowią klienci. Zakładka ta pozwala nam gromadzić w jednym miejscu ich dane. Jest to niesamowicie pomocne przy wystawianiu faktur, przypisywaniu do nowych projektów czy remarketingu.

Projekty i zadania

Załóżmy, że klient – nazwijmy go Panem Kowalskim – kupił w naszym sklepie internetowym profesjonalną stronę www do 6 podstron z usługą copywritingu, do tego zamówił projekt plakatu oraz 3 grafiki social media. Po utworzeniu konta w systemie, utworzyliśmy nowy projekt pod nazwą Pan Kowalski. Biorąc pod uwagę złożoność projektu, został on podzielony na kilka zadań:

  • Czat z klientem – to miejsce dla naszego Pana Kowalskiego oraz opiekuna projektu, który koordynuje prace nad realizacją zadań. Jest on łącznikiem pomiędzy zespołem a klientem. Tutaj odbywa się cała komunikacja, przekazywane są wszystkie pliki, wdrażane uwagi i poprawki.
  • Projektowanie – do zadania przypisujemy wyznaczonego do pracy grafika oraz projekt managera. W opisie, na tzw. liście „to do” uwzględniamy dokładnie co jest do zrobienia. W tym przypadku będą to: projekty 6 podstron, projekt plakatu, projekt 3 grafik social media. Po każdym zaakceptowanym przez klienta widoku, odhaczamy listę „to do”, aż do momentu realizacji całego zadania.
  • Kodowanie – w zadaniu uczestniczy programista oraz projekt manager. Tu również zostaje ustalona jasna lista czynności do zrobienia, która daje pewność, że wszystkie funkcjonalności zostaną wdrożone, zgodnie z początkowymi ustaleniami. Warto podkreślić, że na tym etapie grafik nie jest nam do niczego potrzebny, Zamiast uczestniczyć w dalszej części projektu, może skupić swoją uwagę na kolejnym graficznym zleceniu.
  • Pisanie tekstów – Pan Kowalski zamówił również do swojej strony internetowej profesjonalne teksty, dlatego utworzono oddzielne zadanie dla naszego copywritera oraz dodano tam udostępnione przez klienta materiały pomocnicze i zaakceptowane widoki 6 zakładek. W liście „to do” zaznaczono zakres prac, a po akceptacji klienta zadanie zamknięto.
  • Podsumowanie – to nasze wewnętrzne zadanie, w którym prowadzimy dalsze działania marketingowe związane z projektem, jak np. dodanie mock upu do portfolio czy wpisu na profilach w mediach społecznościowych.

Na tym przykładzie można zauważyć, że jeden projekt został podzielony na 5 oddzielnych zadań, w których biorą udział zupełnie inni użytkownicy. Do każdego z nich można przydzielić inny status określający etap realizacji. W naszej Agencji są to: do zrobienia, zrobione, potrzebna informacja, pomoc, odpowiedź, do wyceny, wyceniono. Ale w każdej chwili można zmienić nazwę statusów, któryś z nich usunąć lub dodać nowy.

Zrób to teraz

Jest to nadzwyczaj przydatna zakładka, która pozwala na dodawanie komunikatów z priorytetem P1. Przydzielona osoba dostaje jasny sygnał, że określone zadanie musi zostać wykonane najszybciej jak to możliwe, najlepiej jeszcze tego samego dnia. „Zrób to teraz” zapewnia hierarchizację działań oraz pomaga zwrócić uwagę pracowników na rzeczy najważniejsze w danym momencie, skutecznie przyspieszając ich realizację.

System „dzwoneczków” i terminy realizacji

Do każdego zadania można przydzielić określony termin realizacji oraz daty, w których system ma o nim przypominać. W Onebrandzie np. dostajemy powiadomienie, gdy projekt powinien być już w 50% ukończony. Projekt manager widzi wtedy dokładnie czy wszystko idzie zgodnie z planem, czy może pojawiły się pewne przeszkody i należy podkręcić tempo wykonywanych prac. Poza tym, w górnym pasku otrzymujemy powiadomienie o nowych komentarzach. Jedno kliknięcie i od razu system przenosi nas do danego zadania, w celu jak najszybszej reakcji. StartCRM jest zintegrowany również z mailem, który jest dodatkową informacją, a często przypomnieniem o zadaniach do realizacji.

StartCRM jest bez wątpienia systemem ułatwiającym życie przedsiębiorcom, którzy zmagają się z wieloma projektami na raz. Poprawia przepływ informacji wśród pracowników oraz klientów. Zwiększa wydajność pracy, przyspiesza reakcję oraz pozwala na hierarchizację działań. Zachęcamy Cię do przetestowania wersji demo oraz poznania naszej oferty. A jeśli masz dodatkowe pytania, zadzwoń do nas – 576 887 012, chętnie na nie odpowiemy.

Udostępnij na Twitterze

Udostępnij

Share on facebook
Share on linkedin